Wednesday, December 22, 2010

why you are so clever dear ????

topik ari ni "why you are so clever dear ".....hmmmnnnn.arini aku nk bercerita psal swg bdak kecik ni...nma dia fawwaz eiman...
inilah bdaknya.......

tgh tgk youtube.....

susu campak tepi jaaa.....



dia ni ank saudara askar... bru ja msk 4 taun....tp iQ dia pnya la tinggi....bab2 computer pon dia terer abeh.....klu dia berckp mmg x mcm bdak2 len yg sebaya ngan dia....mmg power....

al kisahnya, si bdak kecik ni ska tgk tv ngan men intenet...br ja 4 taun tp dah pndai bka youtube sndri.....ish3.... apa nk jdi ngan bdk2 zman skang ni....tv 2 xyah ckp la...mmg expert gla...smpai kdg2 tue siap bkak astro guide lg....padahal br 4 taun...

tp yg baguihnya, dia ni mmg minat gla bab2 binatang ni ( lbh dr veterinar lg )....so,setiap kli bkak intenet msti dia cri bab2 binatang ja....klu astro 2, animal planet sokmo!!!!!!!

nk dijdikan cita, di satu ari yg mulia, si fawwaz ni ajak la askar tgk tv ( animal planet la apa lg )......tb2 ja, dia tny askar,  "mak tam, tau x 2 binatang apa??"

apa kebendanya la ni...
aku ngan ceteknya ilmu pengetahuan menjawab  "tah la....nmpk mcm deer ja...ank dia kot..."
skali si mulut byk 2 ckp  " 2 hyena la mak tam....x kan 2 pon mak tam tatau..."


adoiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!  kn dah kna....malunya, aku tatau nk ltak mka kt mna....nasib bek la xda owg len kt situ.....alhamdulillah......klu x aku rsa nk sumbat2 mka aku dlm kotak tisu....aku pon senyap ja pas2 ( dgn mka tebal 4 inci )...

mlm 2, apa lg....aku tros bka intenet cri bab2 binatang ni....tkt kna ambush lg...huhu....
pas2 aku jmpa la link ni....http://animal.discovery.com/mammals/
bg spa2 agk lemah bab2 binatang ni...bleh la tgk link ni...

sejak ari 2, mmg mcm2 la dia ska teka teki kt aku....antara soklannya................................................




spesies lembu apa lari plg laju????


burung apa ska mkn bangkai binatang?????


binatang apa yg dia mcm cow tp dia ada tanduk....dia la binatang plg besar kt north america...

garangnya mka.......(nie jwpan tok soklan num 3 -bison nmanya-)


aduhhh....mcm2 soklannya...ssh2 plak 2....penin kpala gue....

huhuhu.....


No comments:

Post a Comment