Saturday, February 5, 2011

kEnaPa mEsTi aKu? [6]

            “Alya....Alya, tunggu”   jerit Luqman.

            “apa lagi Luqman....saya ada kerja ni...boleh tak awak jangan ganggu saya lagi...saya rimas tau tak???”   

Aku semakin tertekan dengan tindakan Luqman yang selalu menggangguku saban hari.

           “tapi Alya. Awak kena sedar yang saya sayangkan awak. Dari dulu lagi saya tak pernah lupakan awak.Alya, Ilham pun nak kita bersama Alya. Saya ikhlas nak kawin dengan awak” 

           “awak gila ke Luqman! Ilham baru meninggal awak dah nak saya terima awak..awak ingat saya ni perempuan jenis apa Luqman.. tolonglah faham.. tolong beri saya masa Luqman..”

Aku menengking Luqman. Kata-katanya terlalu keterlaluan.
      
            “Hei, awak perlukan saya. Kalau saya tak selamatkan awak dulu, sekarang ni pun belum tentu  awak boleh bernafas lagi tau. Tak sedar diri. Awak berhutang nyawa dengan saya Alya!”

“Saya lebih rela kena langgar hari tu kalau saya tahu awak akan buat macam ni Luqman. Sekarang ni awak jangan ganggu saya lagi.”

Aku tegas dengan keputusanku. Makin hari, Luqman smakin melampau. Dia selalu mendesak untuk aku menerimanya. Aku faham bahawa dia cintakan aku tetapi aku masih cintakan Ilham. Ya Allah, kenapa kau ambil Ilham dariku.

Aku terus memasuki pejabatku, meninggalkan Luqman keseorangan di kaki lima. Kata-katanya sangat menyakitkan hati. Luqman hanya mampu untuk menungguku di luar pejabat kerana dihalang oleh pengawal keselamatan. Aku telah memberitahu mereka untuk menghalang Luqman dari menggangguku di pejabat. aku bencikan Luqman. 

2 comments:

  1. hani cmne nak ade reactions for blog tu??

    ReplyDelete
  2. amek design...pas tu kat blog post kan ada tulis edit...tekan kt situ...t dia nek byk2 pilih la...:)

    ReplyDelete