Saturday, January 22, 2011

kEnaPa mEsTi aKu? [3]

            
              Hari ini merupakan hari jadiku. Seperti tidak percaya aku kini telah menjangkau usia 27 tahun. Sepatutnya, pada waktu ini aku sudah bergelar seorang isteri. Aku tidak menyesali tindakanku untuk meninggalkan Ilham kerana aku yakin inilah yang terbaik untuk kami berdua. Aku mengadakan sedikit jamuan ringan untuk para pekerjaku di pejabat. Aku lebih selesa dianggap bos yang “mesra rakyat”. Bagiku, tanpa para pekerja, aku tidak mungkin dapat memajukan perniagaanku sampai ke tahap ini. Selepas jamuan ringan sempena hari jadiku berakhir, kami semua kembali bekerja. Apabila memasuki pejabatku, aku melihat terdapat bungkusan berwarna merah di atas meja. Sekeping kad hari jadi terselit di atas kotak tersebut.

“ Selamat hari jadi Alya...semoga awak bahagia selalu...I will always miss you.”

Seperti biasa, tiada nama pengirim dicatatkan.

“ hadiah dari secret admirer awak lagi? Hai Alya, sampai bila awak nak terus hidup macam ni. Entah siapa la yang kirimkan awak hadiah tu. Kalau dia berniat jahat macam mana Alya?”

            Tina terus membebel kepada. Kadang kala aku merasakan apa yang dikatakannya memang benar tetapi aku tidak dapat membohongi hatiku lagi. Aku akui, aku telah jatuh cinta dengan lelaki yang aku tidak kenali ini.

“ Alah awak ni Tina. Mungkin dia tak ready lagi untuk jumpa saya. I can wait for him.”

“ Ikut awaklah Alya. Jangan nanti awak kata saya tak pernah warning awak. Hope you will get what you want. By the way, saya nak keluar sekejap. Nak kirim apa-apa tak?”

“ nothing. Take care!”


 Selepas Tina melangkah keluar dari pejabatku, aku terus membuka bungkusan tersebut. Aku melihat...............................................................................................................
















                “ i really love it!!!!!!!!!!” desis hatiku. Aku amat gembira. Tambahan pula mengumpul beg tangan merupakan hobiku. Siapapun lelaki ini, aku telah jatuh cinta kepadanya.


                 Tiba-tiba, aku mendengar pintu pejabatku dibuka. Kelihatan lelaki yang menolongku tempoh hari tercungap-cungap akibat keletihan. Kahadirannya yang tidak dijemput mengundang tanda tanya di hatiku. Kebetulan pada waktu ini, Tina tiada di pejabat. Mungkin itulah sebabnya dia dapat memasuki bilikku dengan mudah. Jika tidak pasti Tina menghalaunya terlebih dahulu.
                
                  “ Awak buat apa kat sini? Kenapa awak tak ketuk pintu dulu? Awak dah buat temujanji ke? Keluar dari bilik saya kalau tak saya akan panggil polis. Awak faham tak?”    soalku bertubi-tubi.

                  “ Alya, cepat ikut saya. Ilham.......”
















(to be continue.....sapa2 nak cadangkan ending story ni, feel free 2 leave your comment here.....:) i really love to hear it from you guys..........)

4 comments:

  1. "Ilham??" sungguh..aku tak sangka nama itu yang disebut.

    "ye ex tunang awk..dia dah mati..lemas dalam kolam ikan keli"

    Alya : padan muka.


    wireless sungguh menyakitkan hati

    ReplyDelete
  2. hamzah : hehe....thanks 4 all da support.....


    captain :wait 4 da ending yaaa......

    ReplyDelete
  3. mcm x caya la TERBANG TINGGI TINGGI baca blog yg xbez ni.....huhu

    ReplyDelete